byl nejprve využíván vědci Itardem a Sequinem, kteří pracovali se zaostalými dětmi. Tyto pomůcky mají tři hlavní rysy, jimiž se liší od montessori školky Nebušice jiných pomůcek. Rýdl, Prvním rysem je Konkrétnost. Tím, že hračky rozvíjí smysly i pohybovou stránku, rozvíjí se dítě ve více stránkách. Děti si hračku mohou osahat, vidět a cítit. Vnímají tvar, barvu, velikost i materiál. Konkrétnost připravených pomůcek stimuluje jak motoricky, tak duševně. Rýdl, s. Dítě se díky konkrétnosti učí myslet abstraktně a verbálně se zdokonaluje. Druhým rysem je potom Izolace vjemových rysů, kdy pomůcka směřuje pouze k rozvoji jednoho vjemového rysu. Dítě se může soustředit pouze na jeden vjemový rys, není proto zmatené a snáze se učí. Rýdl, Posledním a třetím rysem je Funkční celistvost. Komplexnost je důležitá celkově v Nebušicemi montessori školkám chápání dítěte. Díky třetímu rysu se dítě může rozvíjet po všech stránkách. Materiál slouží ke cvičení jedné nebo více částí psychické i fyzické stránky dítěte a přispívá tak k jeho komplexnímu a postupnému vývoji. Rýdl, s. Velkou výhodou materiálu Montessori Jenerálka je to, že v podstatě dítě může pracovat úplně samo. Předností těchto pomůcek je, že přimějí dítě opravit chybu, kterou udělalo, aniž by často potřebovalo dospělého. Chyby musí být zpočátku co možná nejvíce zřetelné z materiálu samotného, postupně se stávají Červený vrch abstraktnější, ale vždy musí být opravitelné dítětem samotným, aby uvnitř zanechávaly stopy pro věcnost, imanentní zákonitost,
ukončitelnost činnosti a vlastní sebezodpovědnost. Rýdl, s. Možnost dělat a opravovat chyby vede dítě k samostatnosti a větší zodpovědnosti. Tato kontrola chyb je různá. Někdy dítě chybu kontroluje pomocí několikanásobného opakování, dokud nezíská správný Petřiny grif, jindy je to mechanická kontrola chyb pomocí smyslového materiálu, v neposlední řadě je možné porovnat vlastní práci s předlohou či poprosit pedagoga nebo kamaráda o radu. Pedagog u dítěte nestojí jako kárající velitel a neodsuzuje dítě, ani jej nijak netrestá. Jeho úkolem je pouze chytrým způsobem ukázat dítěti cestu ke zdárnému splnění úkolu, pokud si již dítě neví rady. Chybami se člověk učí, montessori školkami Nebušicím to musí mít na paměti. Montessori CR, V Montessori školkách dítě není příliš odměňováno stejně tak však není trestáno. Pedagog zde není od toho, aby odměňoval či káral, ale aby dítěti dal prostor k tomu, že něco dokáže ukázal mu kudy kam. Jakmile si dítě zvykne na pochvalu, začne ji vyžadovat a práci dělá často právě kvůli ní. Je však nutné, abychom dítě takto nevedli a aby z práce mělo prvotně Šárka radost samo o sobě, protože se může zdokonalovat, ne proto, že bude pochváleno. Každé dítě pracuje jiným způsobem, proto je dobré pokusit montessori školky Nebušice se u všech vnímat pokrok, ač třeba není velký, a dítě na tento posun upozornit. Zdravé sebevědomí tvoří chuť učit se novým věcem. Normalizace dítěte Marie Montessori měla za jeden z hlavních cílů integraci dítěte do společnosti ve věku do ti let. Do této doby je totiž