vytyčuje jednoho chlapečka či holčičku se slovy Podívejte se na ni, jak to rychle dokázala, ta dostane odměnu. Nikdo jiný to takhle rychle neumí. V takové větě děti snažící se okolo ztrácí jakoukoliv chuť dál pracovat. Jsou smutné a bez energie, protože i přes jejich snahu montessori školky Suchdol nejsou tak dobré, jak jejich vzor vyžaduje. Dítě, které dostává sladkost, si zase navyká na odměňování a má větší radost z odměny, než z toho, co dokázalo. V konečném důsledku se často chlubí před kamarády i dlouhou chvíli potom a ukazuje jim, že je lepší. Tomuto by se měl pedagog Montessori a snad i každý jiný vyhnout. Dítě je mnohdy tak citlivé, že například po takovém výstupu nebude mít snahu a energii se něco více učit nebo je možné, že si pro jeho pomalejší schopnosti bude u podobných nadcházejících situací připadat méněcenné a ovlivní to jeho sebevědomí dlouhodobě. Motivace skrze poukázání na šikovné dítě je však vhodná. Učitel Montessori může Budovec říct Oceňuji Davídka, že sedí na Elipse a poslouchá. V takovéto situaci děti jako zázrakem přestanou běhat a jdou si sednout k šikovnému Davídkovi, aby byly také oceněny. Každý je osobnost, jen je potřeba individuálně zjistit, v čem je jedinec šikovný. Rýdl, Kompetence a vlastnosti pedagoga Montessori Učitel by měl mít určité vlastnosti, aby dokázal být správnou osobností vedoucí dítě. Jako hlavní je Suchdolu montessori školka možné uvést Trpělivost sebevědomí zájem o dítě a pedagogiku vyrovnanost spolehlivost přátelskost velkorysost odhodlání Ve školkách Výhledy
Montessori často můžeme narazit na pravidla vytvořená učitelem a dětmi. Vytváření těchto pravidel by mělo probíhat společně formou domluvy. Každý se může vyjádřit nesouhlasně, či kladně k danému pravidlu. Zde je prostor, kde si děti a učitel mohou popovídat o tom, Podbaba proč vlastně toto pravidlo je dobré. Děti jej potom ctí, protože na ně s malou pomocí učitele přišly samy a není to pro ně jen suché sdělení, příkaz, který musí dodržovat, aniž by mu rozuměly. Jakmile se však všichni domluví, pravidlo by se nemělo porušovat. Většinou montessori školek Suchdolem jsou to věty typu Chodíme pomalu. Chováme se k sobě tak, aby to nebolelo. Chováme se tiše. Vzájemně se posloucháme a nerušíme se. Používáme prosím a děkuji. S věcmi zacházíme opatrně. Vždy po sobě uklízíme. Pravidla, která má dítě dodržovat, musí učitel důsledně vyžadovat a hlavně jít sám příkladem. Je totiž pravda, že Montessori metoda neobsahuje příliš pravidel, avšak ta, která má montessori školkám Suchdola nastolena, je opravdu nutná plnit. Jedná se mimo jiné předně o respekt kamaráda a morální chování. Učitel by měl mít sám chuť Baba připravit zodpovědně dítěti kvalitní prostředí a plnou škálu rozličného materiálu. Je dobré, když příjemně vypadá a kromě výše uvedených vlastností má také schopnost zpívat nebo hrát na nástroj, být kreativní a umět něco vytvořit či namalovat. Prvotně však musí plaváním dítěte Prahou 6 Suchdolem