účelům. Pozornost Třetí podkapitola obsahuje otázky zaměřené na pozornost dítěte. Pro účely této diplomové práce budeme pozorností montessori školek Výhledech rozumět úroveň soustředění, která produkuje konsistentní výsledky plnění určitého úkolu po určitý čas. Literatura uvádí podobné Výhledy údaje pro to, jak dlouho udrží lidé v určitém věku takovou pozornost. U dospělých se zpravidla uvádí časy kolem minut, platí pravidlo, že čím nižší věk, tím nižší doba pozornosti. Děti v batolecím věku do dvou let mohou mít schopnost udržet pozornost do dvou až tří minut, dítě ve věku šesti let do patnácti minut. Od konce batolecího období se s každým rokem prodlužuje doba udržení pozornosti přibližně o jednu minutu Mayesky, Otázka Jak dlouho je schopena udržet pozornost Přestože v Montessori předškolních zařízeních děti trénují soustředění a koncentraci, jsou udané hodnoty viz č. u předškolních dětí nepravděpodobné. Rodiče udávají hodnoty vysoké i pro dospělé jedince. Jelikož nebylo ve školách provedeno žádné měření, přikláníme se k názoru, že rodiče nejsou schopni posoudit, kdy se ještě jejich dítě soustředí a kdy už pozornost upadá. Literatura to vysvětluje tím, že pozornost postupně ochabuje a po určitou dobu Budovec může vytvářet mylné zdání, že je dítě ještě soustředěno, až po nějaké době nastupují vnější projevy únavy, např. zívání až opuštění pracovního místa Mayesky, Otázka Dokončuje většinou rozdělanou práci Schopnost dokončovat rozdělanou práci se s věkem montessori školky Výhledy
postupně zlepšuje, což se potvrdilo i v našem výzkumu. Zatím co z nejmladší skupinky dětí dokončuje práci většinou pouze v dětí. Ve věku let je jich již Mezi nejstaršími dětmi je již těch, co dokončují rozdělanou činnost pravidelně, minimálně většinou ji tedy dokončuje již letých dětí ze sledovaných Montessori zařízení. Přestože v Montessori předškolních zařízeních se všechny děti učí