může zdokonalit v jemné motorice a učí se samostatnosti. Princip chyby se zde uplatňuje v tom, že pokud dílky nejsou správně na sobě, tkaničky se rozvážou a dítě ví, že práci dělá špatně. Chybami se dále učí k dokonalosti. Zelinková, Smyslové cvičení Marie Praha 17 Montessori hlásala od uchopení k pochopení. Dítě v předškolním věku má silně vyvinuté smyslové vnímání. Nejlepší možnost pro zapamatování je kombinace, kdy dítě může věc osahat, vidět i cítit a případně i slyšet či ochutnat. Tím, že má dítě velkou představivost, je možné mu popsat, jak vypadá kladívko. Brzy na to však zapomene, neboť jej neviděl. V případě, že kladívko uvidí a dokonce zatluče hřebíky, máme skoro jistotu, že na předmět již nezapomene. Vzpomínka na předmět je podpořena zkušeností a smyslovým montessori školky Řepy vnímáním. Věk dítěte od ti let je nejpříznivější období pro cvičení smyslů. Důležitá je vlastnost materiálu pro smyslový rozvoj Izolování jedné vlastnosti. Tato vlastnost ujasňuje dítěti, co se právě učí. Jedna pomůcka ze série pomůcek je výrazně kontrastní. Zelinková, Izolovaná kvalita je poznávána na základě identity hledej tvary stejné barvy. Proto mají materiály vždycky více sérií. V montessori školky Řepy první sérii se izolují vlastnosti a v dalších pomůckách je tato vlastnost odstupňována. První série například obsahuje tyčky, které se liší délkou až o cm. V dalších sériích se rozdíly ve velikosti tyček zmenšují. Zelinková, s. Dítě se tak učí, co je dlouhé a co Blatiny
ještě delší a obecně rozpoznává, jaké může mít předmět vlastnosti. Tato cvičení smyslového vnímání jsou pro dítě velkým přínosem. Rozvíjí tak jemnou i hrubou motoriku, slovní zásobu a rozvíjí své vnímání. Je důležité, aby smyslový materiál dítě hned instalatérství Prahou 6 Řepy