hry a práce. U obou jde o záměrnou činnost. Snadno dochází k vzájemnému prolínání a k přecházení od práce ke hře a naopak. Starší děti předškolního věku už jsou schopné rozlišit práci od hry. Děti pracují na výrobě prostředků, které pak používají ke hře. Pro přechod od hry k práci jsou jako vhodné uváděny konstrukční hry. Učení Úkolem pedagoga je vést dítě k učení a získávání nových dovedností a poznatků. Učení probíhá různými způsoby. Například experimentováním, pozorováním, aktivitou, řešením problémových situací. Ale základem je učení hrou. U těch nejmenších převládá napodobování druhých lidí a jejich činností. Klasická předškolní výchova využívá metodu řízené činnosti učení. Základním stavebním prvkem řízené činnosti jsou tzv. tématické celky. Tyto celky Praha 17 vycházejí z každodenního života dítěte. Jednotlivá témata jsou vzájemně provázána. Pro výběr témat jsou důležité zájmy a Prahy 17 montessori školek požadavky dětí. Učení v mateřské škole můžeme rozdělit na tři části Bartušková, s. Samoučení tato metoda výchovy se vyznačuje úsilím dítěte o samostatnou činnost. Dítě se snaží napodobovat dospělé, ale musí svou činnost vícekrát opakovat. Setkává se s neúspěchem. Chybami se ale člověk učí. Samoučení může probíhat při prohlížení knížek a obrázků, pozorováním okolí, zkoumáním a montessori školce Praze 17 manipulací s věcmi. Experimentování využívá různých materiálů a prostředků např. voda, písek, papír, dřevo, stavebnice atd Blatiny
Poučování s rozvojem jazyka a komunikace dítě klade dospělým různé otázky, čímž se poučuje. Prostřednictvím otázek se dítě má Bílá Hora možnost dozvědět nové věci. Základní otázkou dětí předškolního věku je proč. Vedle poučování vyvolaného dítětem existuje montessori školky Praha 17 poučování záměrné. Rodiče poučují děti při domácích pracích. Učitelka v mateřské školce poučuje děti buď jednotlivě, kdy