Není bezdůvodné, že ve třídách Montessori nenajdeme většinou koberce. Je to právě z důvodu, aby se děti učily tichosti a ohleduplnosti Lysolajemi montessori školkám při zacházení s předměty. Šebestová, Švarcová, Kdo zvykl myšlence, že čtyřleté děti křičí, vše, čeho se dotknou, rozbíjejí, ve Budovec všem mají býti obsluhovány s velkým překvapením pozoruje, jak děti ve škole Montessoriové obratně prostírají na stůl, aniž co rozbijí, aniž jediné kapky rozlijí. Šebestová, Švarcová, s. Často je možné vidět, jak je dětem přikazováno pedagogem, aby byla potichu. Musejí Podbaba sedět, či stát a nehýbat se, mít zavřenou pusu. Dítě by však nejraději mluvilo, protože to má zakázáno. Pokud musí pedagog přikazovat dítěti, aby bylo potichu, znamená to, že činnost nebo problém, o kterém mluví, dítě dostatečně nezaujalo. Krásně je to vidět na základních školách, kde po hodině, kdy je vyžadováno ticho, nastane hrozný hluk. Děti běhají a křičí a užívají si svobody projevu a nenuceného pohybu. Ve školce Montessori je tomu naopak. Dítě si užívá klidu, který dodržovat nemusí. Je mu přirozeným k jeho činnosti, kterou je pohlcen. Ticho však neznamená, že dítě je smutné, či nic nedělá a mlčí. Je to pouze pozitivní atmosféra, která neruší montessori školkami Lysolajím skupinu při práci a nezahrnuje křik. Děti v Montessori školce si spíše hrají či pracují v malých přirozeně vytvořených skupinkách nebo jako jednotlivci. Chodí ke kamarádům a povídají si tiše o tom, co poznali nového a co by mohli vyzkoušet. Zřídka je vidět kolektivní
činnost, která vyžaduje disciplinovaný průběh a stádovité jednání. To vede právě k hluku nebo naopak k nařízení tichosti. Pokud dítě dokončí a uklidí materiál, se kterým pracovalo, může se stát, že potom sedí a odpočívá. Do této chvilky bychom neměli rychle vstupovat. Dítě může přemýšlet nad vykonanou činností a často se stává, že začne pozorovat práci kamaráda, což je pro něj motivace k další Výhledy činnosti, a také se tím učí, jak na to. Dítě se ptá a vykřikuje, pokud má na co se tázat. V Montessori třídách je možné najít montessori školky Lysolaje materiál, se kterým dítě většinou umí samo pracovat. Někdy je dobré vysvětlit zprvu, jak je možné hračku využívat, ale pokud dítě udělá chybu, tento didaktický materiál jej sám navede, jak chybu opravit. Proto je ve třídách ticho přirozeně, dítě nemá důvod se ptát. Šebestová, Švarcová, Je možné vyzkoušet si nácvik, jež Marie Montessori využívala pro naučení se vnímat ticho jako kladný element. montessori školek Lysolajích Děti se všechny posadí a snaží se vnímat jenom zvuky třídy či zvuky z venku. Jsou tiše a nehýbou se. Jakmile pedagog vycítí, že děti plavání kojenců u Prahy 6 Lysolají