zalévají květiny a vnímají, jak na ně voda působí a co se stane, když kytku nezalijí zde je dobré jim opravdu tuto zodpovědnost ponechat, aby si uvědomily, jak důležitá voda pro kytku je, a také jak důležité je, aby se zalévání ujaly. Ve školkách Montessori je možné vidět montessori školky Sedlec také drobná zvířata, o která se děti starají, jako například křeček. K Montessori pomůckám patří například velká dřevěná deska s vyřezanými světadíly, které děti vkládají na správné místo, kam patří. Učí se tak, jak vlastně vypadá země. To, aby se člověk měl dobře a byl šťastný, závisí na něm samotném. Každý jedinec by se měl snažit zachovat mír a obklopovat své blízké láskou. Tato pro kritiky utopistická představa byla součástí Kosmické výchovy zvaná také Výchova k míru. Chtěla zamezit, aby dospělý člověk využíval Sedlcem montessori školek svého věku ve svůj prospěch a dával to najevo dítěti. Jejím cílem byl světový mír a možnost plnění lidských přání a vytvoření Budovec podmínek pro jejich uskutečnění Šebestová, Švarcová, Pravým kosmickým posláním člověka je vítězství lásky a spravedlnosti mezi lidmi, utvoření světa přátelství Zelinková, s. Náboženská výchova Názorem, že náboženská výchova je důležitá od začátku života, Montessoriová překonala všechny známé přístupy k seznamováním se s náboženstvím. Helming, s Podle Montessoriové člověk bez víry není Podbaba úplným člověkem. Podle jejích pozorování děti, jenž nebyly dosud s vírou seznámeny, po ní velice toužily. Když se s ní začaly
ztotožňovat, jako by se v nich objevila nová síla a energie. Náboženství je přirozená složka lidské duše, která pomáhá při celkovém