Montessori školce bychom měli najít nespočet různých obrázků pověšených na stěně. Často si zakládají na reálném charakteru jako montessori školky Ruzyně například fotka kočky. Dítě má obrázek mít ve své výšce očí a učitel by je měl vyměnit, jakmile děti umí obrázky pojmenovat. Montessori pomůcka určená k rozvoji řeči je například sada kartiček s povoláním či zvířaty. Děti si je mohou osahat a učí se je rozeznat, popsat a pojmenovat. Šebestová, Švarcová, Matematika Když přicházíme k přímému vyučování počtům, užíváme téhož didaktického materiálu, jehož jsme užívali při výchově smyslů. Montessori, s. Právě tím, že smyslový materiál Marie Montessori má montessori školkách Ruzyně vlastnost izolace jedné vlastnosti pomůcky, může dítě rozvíjet matematicky. Sleduje vztahy, analyzuje vlastnosti a dostává se k tomu, co kam Bílá Hora patří, například proč do malého otvoru nelze vložit velký váleček. Důležité je dítě zastihnout ve správném senzitivním období, aby jeho absorbující duch byl schopen vstřebat tyto nové informace. Právě jemná motorika pomáhá dítěti v matematickém poznávání věcí. Většina smyslového materiálu Marie Montessori je v sériích po deseti. Tím už se dítě učí tzv. desetinný systém poznává, kolik asi je Praha 17 číslo deset. Jednou z matematických pomůcek je například deska, na níž jsou čísla od ze smirkového papíru. Odlišný materiál dítě nutí dotýkat se čísel a tím si zapamatuje jeho symbol. Šebestová, Švarcová, Ve věku čtyř let začínají děti v Montessori
předškolních zařízeních používat materiály navržené speciálně pro čtení, psaní a počítání. V následujících dvou letech si