M. Montessori učitel ponechat a jeho chybu přesto neopravovat. Až bude dítě na danou věc zralé, samo chybu opraví nebo už žádnou ani neudělá. Pro učitele je taková chyba pouze ukazatelem, co ještě dítě neumí a že není pro danou pomůcku na odpovídající úrovni montessori školkou Vypichu Bartušková a kol., Montessori, Výzkumná část Výzkumný problém, cíl práce a dílčí výzkumné otázky Výzkumný problém Výzkumný Vypich problém, který je základem naší diplomové práce, je formulován již v jejím názvu Profil žáka Montessori mateřské školy. O metodě M. Homolka Montessori a jejích cílech je sepsáno mnoho odborné literatury, ale chybí výzkumy o tom, zda těchto cílů metoda opravdu dosahuje. Nikde jsem montessori školky Vypich nenalezla údaje, které by vypovídaly, jací žáci vychovávaní dle Montessori pedagogiky opravdu jsou a jak se vyvíjejí jejich schopnosti. Naše diplomová práce má tedy v podstatě přispět dalším dílkem do mozaiky poznatků o pedagogické metodě M. Montessori. Na dítě v montessoriovském předškolním zařízení se snažíme dívat z několika úhlů pohledu a vytvořit tak jeho ucelený profil. Cíl práce Cílem této diplomové práce je vytvořit ucelený profil žáka Montessori předškolního zařízení. Za prvé chceme nastínit, z jakého socioekonomického prostředí přicházejí děti do Montessori mateřských škol. Dále bychom chtěli zjistit, jaké mají jejich rodiče názory na výchovu a vzdělání a proč dali své dítě právě do tohoto typu předškolního zařízení. Jako poslední cíl práce jsme si vytyčili
zmapovat, jaké mají osobnostní rysy samotné děti, navštěvující tento typ mateřských škol z pohledu rodičů. Tento přístup možná vytvoří prostor pro prosazení rodičovské představy o svých dětech, to však lze snadno odhalit a kromě toho nám to poskytne i další důležité informace. Vyhodnocením výsledků výzkumu a jejich porovnáním s psychologickou a další odbornou literaturou pak získáme poznatky o tom, jaké mají osobnostní rysy samotné děti navštěvující tento typ předškolních zařízení, zda se vyvíjejí dle přirozeného vývoje