dětí dostává dokonce klasické odměny, jako dárky, sladkosti nebo návštěvu kina. rodičů z dotazníkového šetření odměňuje své děti láskyplnými projevy, typu objetí či pohlazení. Jeden z rodičů svoji motivaci nespecifikuje. Otázka Jaké používáte tresty Maria Montessori považuje stejně jako odměny i tresty za zbytečné a marné prostředky, které podporují pouze vnější motivaci Montessori, V Montessori předškolních zařízeních se proto k nastolování hranic nepoužívají tresty, ale princip přirozeného důsledku. Dítě se učí, že každý Petřiny čin má svůj přirozený následek, který logicky navazuje na špatné chování. Například rozbije li si dítě hračku, nemá si s čím hrát, ale nedostane trest nesouvisející s rozbitou hračkou. Z výsledků dotazníkového šetření č. však vyplývá, že tuto filozofii doma montessori školky Petřiny uplatňuje pouze rodičů, kteří dávají dítě do Montessori zařízení. Celých dětí je doma nějakým způsobem trestáno, dětí dostává dokonce klasické tresty, jako zákazy a stání v koutě. rodičů z dotazníkového šetření řeší špatné chování svých dětí pomocí montessori školky Petřiny přirozeného důsledku. Jelikož se v tomto případě nejedná o trest v pravém slova smyslu, je velmi pravděpodobné, že tak jedná i rodičů, kteří uvedli, že své děti netrestají. Otázka Jaké povolání by se Vám líbilo pro vaše dítě a proč Z tabulky č. je patrné, že odpovědí vyjadřovalo úmysl nechat volbu povolání na samotném dítěti. Pouze odpovědí vyjadřuje konkrétní povolání, které již rodiče Na Bateriích
dítěti vybrali. Zbývajících odpovědí vyjadřuje představu, jakým směrem by se mělo povolání jejich dětí ubírat, ale v nich počítáno s výběrem dítěte v rámci takto vymezených mantinelů. Otázka Jaký kolektiv byste si přála pro dítě ve volném čase Podotázka Maria Montessori byla zastáncem dětských heterogenních kolektivů, s čímž se, jak je patrné především z č. rodiče dětí z Montessori kadeřnickými salony Praha 6 Petřiny