množství korálků s patřičnými symboly, a nakonec se seznamuje s malou násobilkou a dělením. Zároveň opět rozvíjí i jemnou motoriku, koncentraci, logickou analýzu a syntézu, slovní zásobu, kdy se učí pojmenovávat určitý počet a početní symboly či operace Rýdl, K., montessori školky Hradčanská Kosmická výchova je ústředním a integrujícím prvkem celé Montessori pedagogiky, propojuje poznatky z biologie, zoologie, botaniky, zeměpisu, historie, techniky a umění, s cílem ukázat dítěti jakýsi ucelený obraz okolního světa. V předškolních zařízeních se děti seznamují montessori školkou Hradčanskou zejména s živou a neživou přírodou, pečují o rostliny ve škole či na školní zahradě, poznávají různé živočichy přímou či nepřímou cestou, učí se rozeznávat a pojmenovávat stromy, keře a nejrůznější přírodniny, a to často i prostřednictvím různých praktických pokusů a ukázek. Zcela nezbytný je i nejrůznější obrazový materiál, knihy, fotografie, pracovní listy a celá škála her a činností, jež se váží k probíranému tématu Montessori, M., Tímto prostřednictvím dítě prudce rozvíjí svou slovní zásobu, Hradčanská porozumění řeči, gramatiku a syntax, výslovnost, apod. a na základě toho se zvyšuje i jeho celkový mluvní apetit a motivace k navázání i udržení komunikace. Podpora rozvoje komunikačních kompetencí metodou Montessori K rozvoji komunikačních kompetencí v Montessori zařízeních Malostranská napomáhají nejen konkrétní pomůcky, které lze využívat k individuální či skupinové práci, ale i systematická práce na tzv. elipse,
která umožňuje udržovat a procvičovat psychickou a fyzickou rovnováhu, chůzi, správné držení těla, ticho, zklidnění a harmonii. Po této Letná elipse děti nejprve chodí, a pak podél ní vytváří jakýsi komunitní kroužek, kdy se zde děti s pedagogem pravidelně setkávají a společně probírají různá témata vycházející z jejich Školního vzdělávacího programu. Učí se zde reagovat na různé otázky, které Dejvická si vzájemně kladou, nebo zde prezentují, co si doma pro právě probíraný projekt připravili, představují výsledky své kreativity a montessori školek Hradčanskou nápaditosti v různých oblastech, apod. Na elipse, jako v každém komunitním kruhu, však nesmí panovat chaos a bezvládí. Nutný je vzájemný respekt, tolerance a dodržování daných pravidel, kdy může hovořit vždy jen jeden, většinou ten, který zrovna drží nějaký předmět,