uvedeno v příloze č. č. zde jsou vypsány pouze nejčastější odpovědi. Otázka Nejoblíbenější hračka Hračky pro tvořivé hry Námětové Jedná se napodobeniny postav panenky, panáčci, dopravních prostředků letadla, autíčka, vláčky a zařízení nábytek pro Mydlářka panenky, dětský krámek, kočárek. Dramatické Hračky pro dramatické hry jsou např. převleky, divadla, loutky. Konstrukční Mezi základní montessori školky Mydlářka hračku konstrukčních her patří stavebnice, v přírodě pak sníh a písek. Řadíme li do této skupiny malování, pak i pastelky a Hanspaulka papír.Bartušková, Hračky pro hry s pravidly Pohybové hry Typickou hračkou pro pohybové hry jsou míče a švihadla. Didaktické hry Při didaktické hře se používá např. domino, párové obrázky apod. Bartušková, č. Nejoblíbenější hračka výtah z tabulky č. příloha č. Nejoblíbenější hračka Pro tvořivé hry námětové dramatické konstrukční Pro hry s pravidly pohybové didaktické nemá nelze zařadit V případě udání více hraček, uvádíme, pro vyšší přehlednost četnostního zastoupení konkrétních hraček, každou z nich v novém řádku. Otázka Nejoblíbenější hra Tvořivé hry Námětové Dítě si hraje na někoho nebo na něco, např. na rodinu, na různá zaměstnání, na školu, na divadlo atd. Děti si předměty mění například na letadlo, sebe mění na osoby pro hru. Náměty děti čerpají ze svého okolí. Dramatické Děti čerpají náměty v pohádkách. Při hře pak představují postavy z pohádek a hrají si na ně. Konstrukční montessori školkou Mydlářce
Děti při tomto druhu her pracují s různými stavebnicemi a přírodním materiálem. Do této skupiny her můžeme řadit i malování Bartušková, Hry s pravidly Pohybové hry Do této skupiny her řadíme např. základní pohyby, chůzi, skok, lezení, házení, chytání, Mydlářku montessori školkám rovnováhu. Pohybové aktivity mohou být doprovázeny hudbou. Didaktické hry Stejně jako u pohybových her, i zde jsou pevně daná pravidla. Ořechovka Základem těchto her je rozumová činnost, např. porovnávání předmětů podle různých znaků barva, tvar nebo třídění a zařazování podle materiálu, druhu, nějaké souvislosti. Děti se učí pojmenovat vlastnosti či znaky předmětů Bartušková, Hra se vyvíjí i dle věku, montessori školek Mydlářkou srovnáme li hru dětí s mladšími, zjistíme, že do hry zapojují mnohem více fantazie. Mladší děti při téže hře opakuje a procvičuje zážitky z denního života. Předškolní dítě již tuto hru obohatí o nové jím vymyšlené prostředí, vplete do hry motivy z pohádky a děj hry rozvíjí stále dál. Nikdo tak neví, kde hra skončí Matějček, č. Nejoblíbenější hra výtah z tabulky č. příloha č.