též ze všech hledisek, nejvíce však z aspektu pragmatické roviny, kdy se učí komunikovat v nejrůznějších situacích, se kterými se každodenně mohou setkat, učí se přiměřeně reagovat na sdělení svého komunikačního partnera, a při tom i předat své vlastní myšlenky, emoce, nápady, apod. Zcela neopomenutelný a v tomto směru zásadní vliv mají řízené činnosti na elipse, při kterých dítě zdokonaluje své motorické schopnosti, záměrnou pozornost, vůli, myšlení, percepci a samozřejmě v neposlední řadě i komunikační schopnosti, kdy se děti učí vzájemnému respektu, toleranci a úctě. Každé dítě má možnost říci ostatním své názory, pocity, apod. a nemusí se bát, že se mu montessori školky Juliska ostatní za to budou vysmívat, že mu budou skákat do řeči, přerušovat ho, atd., zároveň se prohlubují vzájemné vztahy, děti se o sobě Juliska více dozvídají, poznávají své silné a slabé stránky, naučí se bez bázně vzájemně si povědět, co se jim líbí a naopak, a tím pádem montessori školky Juliska se daný jedinec v tomto kolektivu cítí příjemně a bezpečně. Teze č. tedy byla verifikována. Výzkumná teze č. Didaktické materiály a konkrétní pomůcky, využívané v mateřské škole Montessori, jsou multifunkční a zcela vyhovující k rozvoji komunikačních kompetencí Baba předškolních dětí. V rámci výzkumného šetření bylo zjištěno, že v mateřské škole Montessori mají děti k dispozici široké množství specifických pomůcek, vhodných pro kultivaci jejich komunikačních kompetencí, na jejichž výrobě se v podstatné míře podílejí
i sami pedagogové. Účinnosti a efektivitě procesu učení významně přispívá využívání multisenzoriálního přístupu, kdy se pedagogové montessori školek Juliskou snaží během práce s danou pomůckou zapojit u dítěte co nejvíce smyslů, pokud je to tedy možné, dát dítěti příležitost danou věc si Hanspaulka ohmatat, očichat, prohlédnout, zjistit, zdali nevydává nějaký specifický zvuk a popřípadě jej i ochutnat. Tyto pomůcky jsou tedy navrhovány tak, aby rozvíjely více oblastí najednou, zejména tedy zrakovou, hmatovou a sluchovou percepci, myšlení, paměť, jemnou motoriku, oromotoriku, koncentraci, samozřejmě i slovní zásobu, porozumění řeči, gramatická pravidla, syntax, výslovnost, apod. Teze č. byla rovněž Šárka verifikována. Výzkumná teze č. Logopedická prevence, probíhající v mateřské škole Montessori, je kvalitní a plně odpovídající potřebám a schopnostem daných dětí. Výzkumným šetřením bylo potvrzeno, že soudobá logopedická prevence je zcela dostačující a rozmanitá a plně respektuje potřeby a možnosti daných dětí. Podstatný přínos v této oblasti spatřuji nejen v každodenních školních aktivitách a činnostech, ale i pravidelném logopedickém kroužku, který je veden osobou s vysokoškolským vzděláním v oblasti logopedie. plavání kojenců nejblíže Prahy 6 Julisky