F. Froebel Montessori, Vzdělávací teorie německého pedagoga Friedricha Froebela zdůrazňovala podstatu člověka jako bytosti v podstatě tvořivé a produktivní, příslušníka živočišného druhu, kde individuální úspěch jedince určuje celkový úspěch celku. Individuální vzdělanost je zde tedy postavena do protikladu k masové edukaci. Rozhoduje jedinečnost, individuálnost a různost, příroda je zdrojem montessori školky Pankrác veškerých poznatků, škola má vést samostatnou žákovu vůli, za důležité jsou považovány nejen jazyky, matematika, umění, design, zdraví, hygiena a tělesný vývoj, ale i vývoj sociálních dovedností žáka, ve smyslu jednoty boží vůle, přírody a humanismu newfoundations.comGALLERYFroebel.html. K dalším předchůdcům patřili Johann Heinrich Pestalozzi švýcarský pedagog a edukační reformátor montessori školkách Pankráci jedna z nejvýznamnějších postav světové moderní pedagogiky po J. A. Komenském, který se stal ve Švýcarsku otcem nového způsobu vyučování cs.wikipedia.orgwikiJohannHeinrichPestalozzi a psychologové G. T. Fechner a W. Wundt, kteří v Německu o padesát let později stáli u zrodu experimentální psychologie Montessori, Dalším předchůdcem M. Montessori byl Edward Seguin francouzský psychiatr, který vycházel ze zkušeností Itarda. Jeho metody zdokonalil a prohloubil a tím vytvořil skutečný systém vzdělávání mentálně postižených dětí Pankrác Montessori, Po sporech ve Francii, které se týkaly výsledků jeho vědecké činnosti, emigroval v roce do Spojených států, kde zavedl Pražského povstání
fyziologickou metodu léčení idiocie. Věřil, že idiocie je způsobena degenerací CNS a že je možno ji částečně léčit využitím Kavčí Hory fyzických cvičení a senzorického vývoje a tím rozvíjet kognitivní schopnosti pacienta. Dále věřil, že mentálně retardovaní mohou být vyučováni a že se mohou mnohé naučit museumofdisability.orgoriginalpantheonseguin.asp. Seguinův názor, že jeho metoda je účinná při výuce mentálně postižených dětí, se však nikdy nepotvrdil. Maria Montessori, která měla možnost s nimi osobně pracovat, je viděla jako montessori školka Pankrác neocenitelnou pomoc, ale pouze pro toho, kdo věděl, jak s nimi pracovat, neboť pomůcky samy o sobě by zůstaly postiženými zcela nepovšimnuty. Tehdy prý M. Montessori pochopila, proč se Seguinova metoda nepoužívala v praxi. Maria Montessori tedy důvěřovala Seguienově metodě díky vlastní zkušenosti. Mnohem později přišla na to, že tato metoda, která je schopna pomoci postiženým dětem k výraznému zlepšení, může i montessori školky Pankrác normálním dětem napomoci dostat se na vyšší úroveň Montessori, Americký psychiatr Walter E. Fernald vedoucí hnutí pro humánní zacházení s mentálně postiženými osobami, vyvinul edukační plán pro každé dítě v jeho péči, který zahrnoval přesně naplánovanou činnost na dětské hlídání Prahou 4 Pankrácem