vybere jedna centrální kategorie, která je pak systematicky uváděna do vztahu k ostatním kategoriím. Tyto vztahy se dále ověřují a kategorie, u nichž je to třeba, se dále zdokonalují a rozvíjejí. Strauss, Corbinová, s. Analýza dat K analýze mého výzkumného problému montessori školku Pražského povstání jsem použila formu otevřeného kódování. Dohromady jsem natočila hodin videozáznamů, které byly dále přepsány a podrobeny analýze. K nahrávání docházelo jednou týdně vždy po hodinách, záměrně jsem především natáčela konflikty dětí a jejich řešení. Z postupného kódování mi vyšly tyto hlavní kategorie Aktivita dítěte při řešení konfliktů Aplikace rodinného přístupu Všimla jsem si, jak velký vliv má rodinné prostředí na dítě při řešení svých konfliktů. Lucie, jejíž výchova je silně autoritativní, reaguje na rozpor pláčem. V okamžiku, kdy ji učitel vyzve k nějakému řešení, hledá chybu na tom druhém, často se i ubírá ke lhaní. Lze pozorovat, že Pražského povstání svůj způsob řešení konfliktů přebrala po svých rodičích, jelikož po opakované výzvě k nalezení řešení, má tendenci k fyzickému trestání. Potěšilo by mě, kdyby Vojta zbil Luboška. To je výborné. To by mi udělalo radost. Děti, s kterými je v rodinném prostředí montessori školky Pražského povstání zacházeno respektujícím způsobem, jsou ve většině případů schopny nalézt cestu k vyřešení konfliktu samy. Dovedou vymyslet takové Pankrác pravidlo, aby byl každý spokojen. Například Vojtěch, který díky své komunikační a osobností vloze, je schopen jasně rozhodnout, jak by se
děti mohly dělit o jednu hračku. Mám nápad, někdo si vezme kolobku a za chvili teta zapíská a vystřídáme se. Z pozorování mi vyšlo, že