Ludwig E Citlivost na malé věci v období od roku je dítě uchváceno malými předměty, které touží poznávat Šebestová J., Švarcová V., montessori školkami Hostivice Dítě vnímá detaily, které dospělý člověk snadno přehlédne Rýdl, K. F Citlivost pro včlenění do společnosti dítě především pozoruje chování ostatních a snaží se přizpůsobit sociální skupině, ve které se pohybuje. Učí se vzorce chování, sbírá zkušenosti a zjišťuje, jak vhodně oslovovat ostatní, jak řešit konflikty a jak docílit respektu ostatních Šebestová J., Švarcová V. M. Montessori popisuje děti, kterým byly odepřeny možnosti realizovat se ve svých potřebách, jako dítě s návaly zlosti. Děti reagují prudkou Blatiny neadekvátní reakcí, často není schopno vyjádřit své potřeby. Marie Montessori varuje před možným propojením s patologickými jevy, které se u dítěte mohou v průběhu času objevit. Agituje, aby veřejnost nebyla slepá k potřebám dítěte. Shrnutí Marie Montessori vytvořila Praha 17 počátkem dvacátého století ucelený vzdělávací systém pro předškolní a základní vzdělávání, nyní nazývaný Montessori pedagogika. montessori školky Hostivice Montessori systém je rozšířen po celém světě a v některých státech je brán za hlavní vzdělávací proud. Systém se vyznačuje individuálním přístupem k dítěti, respektováním jeho osobnosti a potřeb. Předškolní výchova se zaměřuje na vývojové fáze, ve kterých dítě snadněji vstřebává poznatky z oblasti, o kterou právě projevuje zájem. Montessori pedagogika se vyznačuje specifickými
pomůckami, které jsou rozděleny do oblastí matematiky, jazykové výchovy, smyslové výchovy, praktického života a kosmické výchovy. Tyto pomůcky byly zhotoveny na základě pozorování a měly by umožnit dítěti optimální rozvoj ve všech potřebných oblastech. Za pomoci didaktického materiálu a specifického přístupu se montessori pedagogika snaží o ideální vývoj dítěte, který v něm bude podporovat Bílá Hora přirozenou lásku k poznávání okolního světa a buduje v něm pozitivní vztah ke světu. Předškolní vzdělávání Charakteristika vývoje dítěte před nástupem povinné školní docházky Vývoj dítěte neurčují jen jeho zděděné vlohy, je podmíněn okolním prostředím, a tudíž se u každého jedince může období a průběh získávání určitých dovedností lišit. Dítě se vyvíjí v mnoha složkách zároveň, přičemž lze pozorovat období rychlé vývojové fáze a období útlumu, kdy dítě zdánlivě stagnuje. Jednotlivé vývojové kroky na sebe navazují a úspěšné zvládnutí následného vývojového kroku je podmíněno zvládnutím mnoha kroků předchozích, přičemž opomenutí, či Hostivicích montessori školce nedostatečný rozvoj určité dílčí dovednosti se může negativně projevit jako opoždění v následném vývoji. Vývoj dítěte je tedy Lužiny vhodné sledovat již od narození Looseová, A. C., Piekertová, N., Dienerová, G. Pod pojmem vývoj dítěte, definuje M. Kašparová a P. Kašpar