Education a závazné směrnice pro vzdělávací kurzy, dohlíží nad jejich dodržováním a certifikuje montessoriovské diplomy. V roce Maria Montessori odcestovala do Indie, kde působila několik let a její učení získalo velikou oblibu. V té době již Montessori systém v mnoha zemích zcela běžně fungoval. Naopak vinou druhé světové války, i kvůli odmítnutí Marie Montessori účastnit se Mussoliniho vlády byl v mnoha zemích Evropy její systém výchovy a vzdělávání zakázán Šebestová, V., Švarcová J. K. Rýdl s. popisuje instituce pedagogiky montessori v osmi základních tezích, ve kterých se mimo jiné píše Pedagogika Montessori je mírovou pedagogikou překračující veškeré sociální, náboženské a etnické překážky a meze, vede k samostatnosti a nezávislosti jedince a k odpovědnosti za vlastní učení a montessori školce Roztokách chování. Zařízení Montessori pedagogiky jsou určena pro všechny děti, pomalejší i bystřejší, nadané i průměrné, postižené i Budovec zdravé, domácí i přistěhovalé, chudé i bohaté. Z Indického Adyaru se vrátila až po válce v roce V letech podnikla cestu na Ceylon a Výhledy další výchovně vzdělávací kurz vedla v Pákistánu. S konečnou platností se v roce vrátila již natrvalo do Evropy a uskutečnila přednáškové turné po Norsku a Švédsku. Maria Montessori byla také organizátorkou mnoha mezinárodních Montessori Kongresů, z nichž první montessori školkách Roztok byl v roce ve městě Helsingor v Dnsku. Další kongresy se následně konaly ve městech Nizza, Amsterodam, Řím, Oxford, Kodaň, Eddinburg, San
Remo a poslední proběhl v roce v Londýně Šebestová V., Švarcová J. s. Maria Montessori zemřela v Holandsku v městečku Noordwijk an Zee. Marie Montessotipodle O. Zelinkové s. nevytvářela systematicky pedagogický systém. Její síla spočívala v praktickém uskutečňování myšlenek. Převážnou část prací tvoří výklady pozorování dětí a zdůvodňování pedagogických experimentů. Kromě AMI se sídlem v Amsterdamu, která zaštiťuje jednotlivé národní organizace, stojí za zmínku i další organizace na úrovni národních společností a hnutí,