nepotřebuje. Rýdl, K. Holandský vědec Hugo de Vries objevil ona období zvýšené vnímavosti u zvířat, ale byli jsme to my v našich Blatiny školách, kdo odhalil, že existují také u dětí a dají se velmi dobře využít v procesu učení, popisuje M. Montessori s. svou inspiraci. Jenči montessori školce Toto období zvýšené citlivosti dále charakterizuje Jsou to ohraničené časové úseky v životě jedince, zejména v jeho raném věku, kdy do popředí vystupuje nějaký zvláštní specifický sklon. Jedná se o určitou přechodnou vlastnost omezenou na dobu získávání nějakého jednotlivého rysu. Jakmile je tento rys, nebo povahový prvek získán, ona zvýšená citlivost se ztrácí. Tyto senzitivní fáze můžeme u dítěte vypozorovat. K. Rýdl ve své knize popisuje, že Maria Montessori identifikovala několik takovýchto období. Citlivé děti tak mohou mít senzitivní fázi na vznik přátelství, děti neklidné pak období citlivé na pohyb a chůzi. V. Šebestová a J. Švarcová dělí průběh senzitivní fáze na tři části. Pomalý začátek, jeho vrchol a pomalé odeznívání. Některá senzitivní období pak probíhají současně, Praha 17 přičemž nejdelším z období je fáze řeči. Těchto šest po sobě následujících období lze vysledovat Rýdl, K. A Cit pro pořádek pro dítě není snadné orientovat se ve světě, kde je pro něj vše nové. Je pro něj tedy důležité, aby známé předměty byly na svém místě montessori školky Jeneč a pracovní postupy, na které je dítě zvyklé, byly neměnné. Dítě třídí informace a začleňuje se do společnosti. Tato vývojová fáze
trvá od narození do asi roku dítěte. Rýdl, K. B Citlivost vnímání dítě se snaží poznávat svět skrze smysly. Osahává předměty, strká si je do úst a ochutnává je. Pro dítě je toto poznávání světa přirozené a člověk by mu v něm neměl bránit Rýdl, K. C Citlivost pro Bílá Hora řeč a jazyk dítě se spontánně učí řeč ze svého okolí, je schopno vstřebat velké množství informací. Není však jen pouhým montessori školka Jenči příjemcem, chce nám i mnohé sdělit Rýdl, K. V. Šebestová a J. Švarcová popisuje tuto fázi detailněji dle věkového období dítěte. montessori školky Jeneč Okolo měsíců dítě prožívá řeč jako něco zvláštního, dívá se mluvícímu na ústa a učí se hlásky. V jednom roce vědomě vyslovuje Lužiny první slova. Okolo roku začíná vyjadřovat svoje pocity, rychle roste slovní zásoba, je schopno vyslovovat věty, ale gramaticky nejsou správně. Okolo tří let často mluví samo se sebou. Okolo čtyř let začíná vědomě používat jazyk, pomocí řeči vědomě řeší mateřské soukromé škole Prahou západ Jenčí