seminářů, je koordinátorem mnoha projektů, spolupracuje na výrobě pomůcek, didaktických příruček, překladech knih a mediální podpoře školka montessori Únětic Montessori pedagogiky. Principy a pojmy montessori pedagogiky Marie Montessori napsala velké množství publikací, ve kterých zmiňuje množství pojmů, které se neodlučitelně pojí s celou koncepcí výchovy a vzdělávání Montessori pedagogiky. Princip věkové heterogenity využívá Úněticím montessori školce možnosti spojování více ročníků, v praxi se jedná o dva až čtyři ročníky dle možnosti legislativy dané země. Děti zde tvoří přirozenou skupinu, ve které si navzájem mohou pomáhat a učit se jeden od druhého Rýdl, K. K. Rýdl s. popisuje výchovné a učební cíle tohoto principu Děti se navzájem učí způsobem, který nemohou nahradit ani učitelé a ani rodiče. Protože si jsou děti ve svém myšlení, v pocitech, řeči a představách, mnohem blíže, než dospělí, mohou si předávat poznatky zkušenosti znatelně jednodušeji. Mladší děti se při pozorování práce starších kamarádů připravují na úkoly, které je v budoucnu čekají, a jeví o ně zájem dříve. Starší děti Výhledy naopak při pomoci mladším jsou nuceny tříbit své znalosti a samo zjišťuje, nakolik problematice rozumí. Při vysvětlování jsou starší Budovec děti vůči mladším trpělivé a posilují své sebevědomí Rýdl, K. Absorbující duch je pojmem, který charakterizuje neobyčejnou schopnost dítěte v jeho raném dětství bezděčně získávat ohromné množství nových poznatků, které je schopno pojmout a naučit se. Normalizace
Maria Montessori s. zavádí tento pojem v důsledku pozorování Rozšíření našich škol po celém světě potvrdilo obecný charakter jevu, Podbaba kterému jsme začali říkat obrácení Četné dětské rysy mizí a jsou střídány dalšími. Počáteční chyba v působení na dítě může být zdrojem nesčetných úchylek v jeho psychice. Normální dítě ve skutečnosti relativně brzy prokazuje svou inteligenci, umí se ovládat, montessori školky Únětice projevuje se klidně a dává přednost systematické činnosti před jalovou nečinností. Pokud přijmeme toto stanovisko, pak začneme spíše o obrácení hovořit o normalizaci. Polarizace osobnosti tímto pojmem charakterizujeme jev, při kterém je dítě hluboce soustředěno na činnost, Baba která ho v danou chvíli zaujala, je plně koncentrované na práci, která ho pohltila, a seberealizuje se v ní. Aby mohlo dojít k tomuto hlubokému prožitku, je potřeba připraveného prostředí Rýdl, K. Připravené prostředí jedná se o prostředí, které plně respektuje montessori školek Úněticích potřeby dítěte. H. Ludwig s. doporučuje, aby se nabídky připraveného prostředí přizpůsobily potřebám a vývojovému stavu dětí. Okolí