pravidla, která jsou nutná ke spokojenému soužití s ostatními osobami v jejich blízkosti. Základem je trénink koncentrace a ticha. Děti se montessori školkám Tuchoměřice učí mlčky soustředit nejčastěji formou nejrůznějších didaktických her. Děti trénují tuto dovednost denně spolu s udržením rovnováhy při chůzi po linii po elipse, kde se uskutečňuje hlavní program dne a schází se zde prakticky celá třída, aby se společně pozdravila a řekla si program dne. Dalším úkolem je naučit se pracovat s nábytkem a zařízením školy správné zasouvání a nošení židlí, zavírání montessori školky Tuchoměřice dveří, orientace v prostoru Děti se učí péči o vlastní osobu, tedy stolování, nácviku úkonů pro oblékání a osobní hygieně, péči o okolí a pracovní místo zametání, umývání, kontrola pořádku a zdvořilostní formy chování děti se učí správně zdravit, poděkovat, říci, které věci se jim líbí a které nikoli, jsou vedeny k dialogu, Šebestová V., Švarcová J. Zelinková s. pozoruje tři stupně vývoje Výhledy práce dítěte v oblasti praktického života První stupeň znamená soustavné opakování činnosti na určité pomůcce až k určité Jenerálka dokonalosti. Na druhém stupni dítě procvičuje a provádí činnosti prakticky. Na posledním stupni si dítě činnosti osvojilo a může pomáhat ostatním. Tím se formuje vědomí sounáležitosti se skupinou, ale také vědomí samostatnosti a soběstačnosti uvnitř skupiny. Ad b Smyslový materiál Christina Everhardtová in Ludwig, s. vnímá smyslový materiál tak, že materiál pomáhá dítěti rozlišovat předměty v jeho okolí
a uspořádat si je ve svém duchu, protože upozorňuje děti na základní vlastnosti věcí. Maria Montessori získala podnět k rozpracování montessori školkou Tuchoměřicemi pomůcek, které by v dětech rozvíjely vnímání smyslovými orgány, studiem děl Eduarda Séquina a Jeana Itarda. Ti se ve svých pracích Červený vrch zaobírali vztahem mezi rozvojem smyslového vnímání a duševním vývojem jedince Rýdl, K. Smyslový materiál disponuje dle Christiny Everhardtové in Ludwig, s. specifickými vlastnostmi každý materiál izoluje a zdůrazňuje určitou vlastnost předmětu, tím se dítě montessori školky Tuchoměřice soustředí pouze na jeden konkrétní smysl, kterým danou pomůcku studuje. Materiál respektuje citlivé fáze vývoje dítěte, Materiál vybízí děti k opakované činnosti, je zde zahrnuta kontrola chyby, materiál je omezen počtem a množstvím, vybízí k práci ruce. Verbální komentář tuchoměřická pražská masáže