dětí, je zřejmé, že právě rodiče, se kterými by pedagogové potřebovali nejvíce hovořit, se škole vyhýbají, nebo nejsou ochotni Luka potřebné situace řešit. Zde můžeme hledat vinu na obou stranách a jedná se často o individuální problémy. Nejčastějším konfliktem mezi montessori školce Ořechem školou a rodinou je různý názor na hodnotové žebříčky, kdy škola vyučuje standardně evropské kultuře a jejímu systému hodnot, jako je montessori školky Ořech nenásilí, respekt k autoritám, pracovitost, sebeovládání Dítě, pokud se s touto myšlenkovou linií ztotožní, má pak potíže s pochopením v rodině, kde může být terčem posměchu, či přímo trestáno Fontana, D. Je potřeba, aby si rodiče i učitelé vyjasnili své pravomoci a působili tak společně na vývoj dítěte. Rodiče by měli mít snahu školu podpořit a zároveň ji do určité míry kontrolovat prostřednictvím komunikace s ní. Škola by naopak měla co nejvíce zprůhlednit své požadavky na dítě, aby rodiče necítili jakýkoli skrytý tlak ze strany pedagogů a mohly je vnímat jako partnery při snaze o výchovu svého dítěte Kolláriková, Z., Pupala, B. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami Školský zákon č. Sb. o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, odst. určuje tři kategorie dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Děti se zdravotním postižením mentální, tělesné, zrakové nebo Ohrada sluchové postižení, vady řeči, souběžné postižení více vadami, autismus a vývojové poruchy učení nebo chování. Děti se zdravotním
znevýhodněním zdravotní oslabení, dlouhodobá nemoc nebo lehčí zdravotní poruchy vedoucí k poruchám učení a chování, které vyžadují zvýhodnění ve vzdělávání. Děti se sociálním znevýhodněním rodinné prostředí s nízkým sociálně kulturním postavením, ohrožení Praha 13 sociálně patologickými vlivy, nařízená ústavní výchova nebo uložená ochranná výchova, nebo postavení azylanta a účastníka řízení o montessori školky Ořech udělení azylu na území České republiky. Zákon dále upřesňuje, že děti, žáci a studenti se speciálními vzdělávacími potřebami mají právo na vzdělávání, jehož obsah, formy a metody odpovídají jejich vzdělávacím potřebám a možnostem, na vytvoření nezbytných podmínek, které toto vzdělávání umožní, a na poradenskou pomoc školy a školského poradenského zařízení Zákon č. Sb. odst. V odstavci téhož zákona se hovoří o možnosti zřídit funkci asistenta pedagoga ve třídě, kde se vzdělává dítě, žák, či student se speciálními vzdělávacími potřebami. Tohoto asistenta schvaluje krajský úřad. V případě dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a Lužiny zdravotním znevýhodněním se k potřebě využití asistenta pedagoga vyjadřuje také školské poradenské zařízení. Děti se speciálními vzdělávacími potřebami mohou od roku navštěvovat v rámci integrace běžné mateřské školy, dále mohou navštěvovat logopedické třídy montessori školkou Ořechu mateřské školy, nebo třídy pro děti s mentálním, či kombinovaným postižením. Dále existují samostatně mateřské školy pro děti se plavme dětem u Prahy západ Ořechu