vystřižená písmena, stejná jako dříve smirková, sestavovat slova. Nejdříve slovo rozloží na hlásky, poté skládá z písmen z krabice. Dítě se tak pomalu učí psát a souběžně dokáže rozpoznat psaný text. Marie Montessori popisuje a vysvětluje detailně celou didaktiku Blatiny čtení, psaní i vývoje řeči dítěte ve své publikaci Objevování dítěte. Ad d Matematika Děti se nejdříve setkávají s materiály, na kterých je číslům a jejich symbolům přidělována odpovídající kvantita červenomodré tyče, krabice s vřeteny. Až po plném pochopení Praha 17 číselných symbolů a k nim odpovídajícímu množství jsou děti schopny bez nežádoucích efektů porozumět početním operacím Rýdl, K. M. montessori školkách Dobrovíze Montessori popisuje pozorování dětí, které před třetím rokem života měly velký problém pochopit, že po přičtení jednotky k celku vzniká nový celek, proto vytvořila pomůcku červenomodré tyče, na kterých se lehce demonstruje přibývání jednotek do většího celku. Každá nová vlastnost čísla je vysvětlena na pomůcce, která izoluje tuto vlastnost a atraktivní formou ji sděluje dítěti. Propracovanost didaktických materiálů M. Montessori lze demonstrovat na příkladu trinomické krychle. M. Montessori s. popisuje práci s touto pomůckou takto Dobrovízí montessori školku Dítě na první pohled zaregistruje jen jediný předmět. Pestře pomalovanou krychli, její jednotlivé části uspořádané ve skupinách. Např. trojčlen obsahuje tři krychle rozdílné velikosti a tří různých barev. Stejný počet kvádrů se čtvercovými základnami stejné barvy,
např. zelené. Dále jsou zde tři další kvádry se čtvercovou základnou, ale jiné velikosti a nabarvené například žlutě. Sada dalších montessori školce Dobrovízi tří kvádrů, odlišných velikostí, např. modrých a konečně šest stejných kvádrů, jejichž obdélníkové stěny jsou černé, stejně jako jsou černé všechny obdélníkové stěny všech ostatních kvádrů. Tato malá barevná tělesa dítě fascinují. Nejprve je musí seskupit podle barev, Potom jejich prostřednictvím vypráví příběh o třech králích každého krále zastoupí jedna krychlička a, b, c, z nichž Bílá Hora každý má družinu stejně velikou jako ti dva druzí, včetně stráží, které jsou černě oblečené. S touto pomůckou se dá znázornit Petřiny mnohé, i následující algebraický vzorec abc tj. aabacbbabcccacbabc Tuto pomůcku je schopno pochopit již pětileté dítě, které si pracuje s